CARA BELI ONLINE (PENGHANTARAN PERCUMA) TIADA COD

  • 1. Tempahan : SMS NAMA,ALAMAT, PRODUK DAN KUANTITI ke nombor 012-2604959.atau isi borang online di bawah.
  • 2. Pembayaran : SMS dan email (borang online) akan dibalas dengan maklumat pembayaran.
  • 3. Pengesahan Pembayaran : Untuk pembayaran online, sila letak email (zukawaii at gmail dot com)pada ruangan email penerima di dalam borang transaksi untuk auto-pengesahan bayaran...Bayaran akan disahkan serta merta..Pihak bank akan menghantar email pembayaran kepada saya.
  • Untuk pembayaran di mesin atm, anda hanya perlu maklumkan pada saya TARIKH dan MASA pembayaran..Pengesahan bayaran akan dibuat SEHARI SELEPAS pembayaran (statement bank diupdate 24 jam sekali).
Name:
Email Address:
No. Telefon / Contact No.
Alamat / Address
Nama Produk dan Kuantiti / List of product and quantity
Kaedah Pembayaran / Method of Payment

1. PosLaju percuma bg pembelian produk melebihi satu unit! Sabah Sarawak pos parcel percuma

2. Penghantaran akan dibuat sehari selepas tarikh pembayaran.

3. Maklumat cara pembayaran akan diberi melalui emel selepas borang tempahan ini dihantar.

4. UNTUK MEMUDAHKAN LAGI URUSAN JUAL BELI, SILA ADD SAYA DI FACEBOOK..zukawaii at gmail dot com

 


This contact form was created by Freedback.

Sunday, March 1, 2009

KANSER

Kemungkinan wanita mendapat kanser payudara adalah 1 dari 8 orang, sementara lelaki menghadapi risiko diserang kanser prostat adalah 1 dari 9 orang. Satu dari 3 orang yang hidup di Amerika ketika ini diserang sesuatu kanser semasa hidup. Kanser adalah penyakit kedua terbanyak setelah penyakit jantung sebagai penyebab kematian utama..Seperti penyakit jantung, kanser juga belum diketahui ubatnya secara pasti. Seringkali pengubatannya sama parah seperti penyakitnya. Pertahanan yang paling baik adalah pencegahan kerana kebanyakan kanser boleh dicegah.

Setiap orang mempunyai sel kanser di dalam tubuh. Cuma mengapa seseorang itu tidak diserang kanser adalah kerana sistem kekebalannya dapat menghancurka sel kanser sebelum ia sempat merebak. Selama sistem kekebalan berfungsi dengan baik, maka tidak perlu khuatir dengan penyakit ini. Athur I.Holleb, M.D.,wakil ketua senior Medical Affairs for American Cancer Society berkata,” Hanya ketika sistem kekebalan tidak mampu menghancurkan sel berbahaya ini maka penyakit kanser akan berkembang”.Dengan kata lain, kanser hanya boleh berkembang pada orang yang sistem kekebalannya terganggu atau lemah sehingga tidak mampu memberikan pertahanan yang baik. Dr Holleb tidak menetapkan bahawa efisiensi sistem kekebalan hanya mempengaruhi kanser paru-paru, kanser payudara atau leukemia, tetapi ia dapat mempengaruhi semua kanser. Hal ini bererti bahawa meskipun dalam tubuh mempunyai zat-zat karsigonik, jika sistem kekebalan berfungsi dengan baik, maka kanser tidak akan dapat berkembang .Maka sistem kekebalan yang sihat dan baik,merupakan unsur utama dalam pencegahan kanser.

Ada beberapa hal yang dapat dilakukan untuk memperbaiki sistem kekebalan dan membantu mencegah timbulnya penyakit kanser, seperti makan makanan yang sihat, melakukan olahraga secara teratur, mengurangi stress dan masa rehat yang cukup. Sebaiknya menghindari hal-hal yang dapat meningkatkan risiko terserang kanser seperti merokok, dan mengambil minyak sayur yang telah dirosakkan oleh kepanasan semasa pemerosesan. Sebagaimana telah disebut sebelum ini, minyak sayur yang telah mengalami banyak perubahan sangat mempengaruhi sistem kekebalan. Cara lain untuk meningkatkan sistem kekebalan ialah dengan mengambil minyak kelapa dara secara teratur. Pengambilan minyak kelapa dara tersebut terutama sekali jika dijadikan sebagai pengganti kepada minyak lain, sangat menyumbang kepada pengurangan risiko diserang penyakit kanser.

Tubuh manusia selalu dikelilingi oleh bakteria yang mengganggu, dan banyak diantaranya dapat masuk ke dalam tubuh. Ketika itu sel darah putih pada sistem kekebalan secara terus menerus menyerang mikroorganisma tersebut disamping berperanan membersihkan sel penyakit dan sel kanser. Jika ketika bakteria masuk ke dalam tubuh sedangkan sistem kekebalan dalam kondisi yang lemah, sel darah putih akan terpaksa bekerja keras. Diwaktu itu sistem kekebalan tidak akan mampu membersihkan sel-sel kanser secara efektif, maka sel kanser akan dapat berkembang dan menyebar tanpa hambatan.

Sifat antimikrobial MCFA pada kelapa dipercayaai dapat membantu tubuh untuk menghilangkan bakteria penyebab penyakit, sehingga akan meningkatkan sistem kekebalan. MCFA bertindak sebagai mematikan mikroorganisma penyusup. Semakin sedikit bakteria di dalam tubuh yang menyebabkan gangguan, maka sel darah putih akan lebih bebas mencari dan menghancurkan sel kanser. Dengan cara ini, minyak kelapa dara dapat membantu tubuh agar tahan terhadap bakteria sehingga memudahkan sel darah putih untuk membersihkan racun dan sel kanser. Maka manfaat utama minyak kelapa dara terhadap penyakit kanser adalah meningkatkan fungsi sistem kekebalan sehingga memudahkan sel darah putih berfungsi secara lebih efektif, maka sel kanser tidak akan mempunyai kesempatan untuk merebak.

Minyak kelapa dara tidak hanya membantu sel darah putih, namun ia juga dapat berperanan aktif dalam memerangi beberapa bentuk penyakit kanser Dr Robert L Wickremasinghe, ketua bahagian serologi di Medical Reseach Institut di Sri Lanka, melaporkan bahawa minyak kelapa dara memiliki sifat antikarsinigenik. Para penyelidik telah menunjukkan bahawa minyak kelapa menghalang munculnya agen karsinogenik yang menyebabkan tumor kolon atau pun tumor payudara pada binatang yang diuji. Minyak sayur dapat meningkatkan kemungkinan kanser kerana mudah teroksidasi untuk membentuk radikal bebas karsinogenik. MCFA mempunyai pengaruh anti oksidan yang dapat mencegah reaksi radikal bebas dan memberikan perlindungan dari kanser payudara dan kaser colon. Maka langkah yang perlu diambil oleh mereka yang khuatirkan serangan kanser adalah dengan menggantikan minyak yang digunakan saat ini (jika ianya terdiri dari minyak sayur) dengan makanan yang diproses dengan minyak kelapa.

No comments:

Post a Comment