CARA BELI ONLINE (PENGHANTARAN PERCUMA) TIADA COD

  • 1. Tempahan : SMS NAMA,ALAMAT, PRODUK DAN KUANTITI ke nombor 012-2604959.atau isi borang online di bawah.
  • 2. Pembayaran : SMS dan email (borang online) akan dibalas dengan maklumat pembayaran.
  • 3. Pengesahan Pembayaran : Untuk pembayaran online, sila letak email (zukawaii at gmail dot com)pada ruangan email penerima di dalam borang transaksi untuk auto-pengesahan bayaran...Bayaran akan disahkan serta merta..Pihak bank akan menghantar email pembayaran kepada saya.
  • Untuk pembayaran di mesin atm, anda hanya perlu maklumkan pada saya TARIKH dan MASA pembayaran..Pengesahan bayaran akan dibuat SEHARI SELEPAS pembayaran (statement bank diupdate 24 jam sekali).
Name:
Email Address:
No. Telefon / Contact No.
Alamat / Address
Nama Produk dan Kuantiti / List of product and quantity
Kaedah Pembayaran / Method of Payment

1. PosLaju percuma bg pembelian produk melebihi satu unit! Sabah Sarawak pos parcel percuma

2. Penghantaran akan dibuat sehari selepas tarikh pembayaran.

3. Maklumat cara pembayaran akan diberi melalui emel selepas borang tempahan ini dihantar.

4. UNTUK MEMUDAHKAN LAGI URUSAN JUAL BELI, SILA ADD SAYA DI FACEBOOK..zukawaii at gmail dot com

 


This contact form was created by Freedback.

Wednesday, February 25, 2009

KEANJALAN KULIT

Pada saat usia semakin meningkat, keanjalan kulit semakin berkurangan. Kulit menjadi keras dan berkerut, ini merupakan faktor penuaan dan kemerosotan fungsi kulit. Perubahan fizikal kulit menjadi semakin ketara menjelang usia 45 tahun.

Seperti yang anda sedia maklum kulit merupakan organ homeostasis ( pengekalan atau mekanisma kawal atur persekitaran dinamik dalaman (badan organisma) yang malar.). Kulit terdiri dari 2 lapisan iaitu lapisan epidermis ( luar ) & lapisan dermis ( dalam). Kulit berfungsi sebagai

1.Perlindungan

2.Mencegah dehidrasi ( gangguan dalam keseimbangan cairan dalam tubuh)

3.Rangsangan luar

4.Menyimpan lemak

5.Sintesis Vitamin D

6.Menghasilkan bau dan penyamaran

7.Kawalaturan suhu

Eksperimen ini menunjukkan pendekatan beberapa peringkat umur secara fungsional kulit yang terbentuk sebagai hasil kemerosotan radikel bebas. Lakukan eksperimen ini dan perhatikan kedaan kulit kemudian bandingkan dengan usianya. Uji sama ada kulit berfungsi secara fungsional lebih muda atau lebih tua dibanding usia biologis.

Cuba cubit kulit di bawah lengan dan tahan selama 5 minit. Kemudian lepaskan dan hitung masa yang diperlukan untuk ianya rata kembali. Semakin cepat waktunya, semakin muda usia fungsional kulit.



Sekiranya ingin mencegah degenerasi(kemerosotan) dan inginkan keremajaan kulit , gunakanlah minyak kelapa dara untuk menggantikan krim & lotion. Uji kaji yang di buat terhadap seorang yang berusia 50 tahun mendapati kulitnya rata semula hanya dengan mengambil masa 1-2 saat selepas menggunakan minyak kelapa dara.

No comments:

Post a Comment